PDA

View Full Version : Garso ir vibro izoliacija



peckurys
2013-05-06, 10:06 PM
Sveiki,
planuoju savo mašinoje išsiklijuoti garso ir vibro izoliaciją. Nežinau kokias medžiagas rinktis, internete nemažai skirtingų firmų produkcijos. Neesu tikras ar man reikalinga ir garso ir vibro izoliacija, gal užtektų tik vienos iš jų. Mašinoje stovi gamyklinės kolonėlės, priežastis kodėl noriu susiklijuot izoliaciją tokia, kad garsiai klausant muziką labai girdisi lauke, norėčiau, kad garsas liktų viduj. Bagažinėj yra subas, bet nedidukas, negalingas. Artimiausiu metu neplanuoju keisti gamyklinių kolonėlių, nes jų grojimas mane iš dalies tenkina. Taigi priklausomai nuo medžiagų kainos žadu klijuoti visas dureles, jeigu bus per brangu, pradėsiu tik nuo priekinių. Nereikia man profesionalaus garso izoliavimo, bet kad pasijaustų skirtumas ir lauke taip nesigirdėtų iš durelių sklindančios muzikos. Užveskit ant kelio iš kur pirkti ir kokias medžiagas. Mašina astra h. Dėkui, :)

muzotonas
2013-05-06, 10:16 PM
Priklauso kokiame mieste žadi apsipirkinėti.

Vilmantas
2013-05-06, 10:30 PM
Jei nori maksimalaus rezultato - tai reikalinga ir vibro apsauga, ir medžiagos suvalgančios garsą. Šiaip - vienerioms durims , jei rimtai pilnai darant, medžiagų išeiga startuoja panašiai nuo šimto litų.

zavas
2013-05-07, 09:24 AM
Ar užtenka duris ir arkas pasiklijuoti pūsta guma jei norima sumažinti aplinkos triukšma kibire?
(Kibiras Honda Civic 6 gen)

muzotonas
2013-05-07, 09:53 AM
Tavo kibire to nepakaks, būtinai reikia klijuoti bitumą.

peckurys
2013-05-07, 10:53 AM
Priklauso kokiame mieste žadi apsipirkinėti.
Geriausia būtu Vilniui arba Kaune.

Jei nori maksimalaus rezultato - tai reikalinga ir vibro apsauga, ir medžiagos suvalgančios garsą. Šiaip - vienerioms durims , jei rimtai pilnai darant, medžiagų išeiga startuoja panašiai nuo šimto litų.
Žiūrinėjau garsų gamoj izoliacines medžiagas, ten yra tokia gladen audio aero-multi medžiaga, aprašyme teigiama, kad geras būdas norint pigiai prasisukti. Gal galima plačiau ?

Vilmantas
2013-05-07, 10:56 AM
Tiesiog ALL IN ONE sprendimas. Tiesa pasakius - galima ir pigiau pasidaryti, bet kas gerumą liečia, tai tikrai gerai.

peckurys
2013-05-07, 10:58 AM
Čia apie gerumą turi omeny, kad šitas all in one geras sprendimas būtų ?

peckurys
2013-05-14, 11:30 AM
Vis dar domina atsakymas.

Vilmantas
2013-05-14, 04:57 PM
Taip, geras sprendimas.

peckurys
2013-05-15, 03:35 PM
Tai jeigu klijuot šitą aero-multi medžiaga tai ji izoliuos garsą ir išorėje muzikos girdėsis mažiau ? Man įdomu ką pats Vilmantai klijuotumeis taupant pinigus ? :)

darializ
2013-05-15, 03:50 PM
Tai jeigu klijuot šitą aero-multi medžiaga tai ji izoliuos garsą ir išorėje muzikos girdėsis mažiau ? Man įdomu ką pats Vilmantai klijuotumeis taupant pinigus ? :)

kazin ar vilmantas klijuoja taupant :D

peckurys
2013-05-15, 04:23 PM
Bet jeigu reikėtų manau galėtų. :)

Black Scorpio
2013-05-15, 04:28 PM
Bet jeigu reikėtų manau galėtų. :)
nenoriu nei varyti ant ko ar ką, tiesiog manau sunku visiškai sąžiningai objektyviai patarinėti, kai kalba eina apie tavo paties imonės, tavo paties platinamą produkciją ;)

Vilmantas
2013-05-15, 04:41 PM
Nesunku objektyviai pasakyti, kada esi perėjęs per didžiają daugumą ( jei ne per visą ) į LT vežamą produkciją. Veiklos eigoje atsirenki kas yra tau geriausia, o kas tik kompromisas. Juolab aš NESU SUINTERESUOTAS konkretaus produkto platinimu, esu absoliučiai laisvas menininkas. :). Šiai dienai dirbu su tuo ką radau priimtiniausio. Tą galiu ir kitam rekomenduoti, galiu ir sau naudoti.
Dėl pigumo, nežinau - dauguma atvejų kenčia rezultatas. Gal nesiimsiu vertinti/lyginti.

peckurys
2013-05-16, 11:14 AM
Dėl medžiagų tikriausiai sprendimą teks pačiam priimti... Vienas žmogus patarė klijuot aero-butyl medžiaga skardas, o vietą už garsiakalbio aero-wave medžiaga. Prašau pakomentuokit ar tai tinkamiausias sprendimas ? Į pinigus nebežiūrėkim.

Ir dar noriu, kad papasakotumėt kaip teisingai tas medžiagas suklijuoti. Radau internete kažkieno darytą garso izoliaciją konkrečiai tokiai mašinai. Įkeliu foto, pakomentuokit ar viskas teisingai. Tik čia kaip suprantu tik su tuo butilu ir išklijuota, daugiau nieko.
3658365936603661

darializ
2013-05-16, 03:32 PM
garso izoliacijai gal ir pagelbės šitaip išklijuota. vibro manau nieko gero. trečioj foto matosi kaip susiraukšlija ir neprigludę prie skardos.geriau klijuoti mažesniais gabaliukais viena ant kito sukeičiant kelis cm. tai duoda labai daug stiprumo.

peckurys
2013-05-21, 08:10 PM
O čia teisingai padaryta, kaip pirmoj nuotraukoj matosi, visos durys aklinai užklijuotos ? Kaip suprantu tai tik garsiakalbiui reikia skylę išpjaut ir viskas? Ir reikia stengtis, kad kuo geriau priglustų medžiaga prie skardų?

Artūras-M
2013-05-21, 11:36 PM
Tiesiog ALL IN ONE sprendimas. Tiesa pasakius - galima ir pigiau pasidaryti, bet kas gerumą liečia, tai tikrai gerai.
Norėčiau suabejoti all in one sprendimo egzistavimu (gero). Visų pirma, priklausomai nuo tikslo, yra skirtingos problemos su visiškai skirtingu sprendimu. Jeigu duryse dirbs garsiakalbis, reiškia užduotis yra sustandinti skardas, slopinti skardos vibracijas. Bet kokia papildoma triukšmo mažinimo medžiaga bus tik nuostolis. (beje sprendimas priklauso ir nuo dažnių diapazono)
Jeigu kalbam apie triukšmo vidus/išorė mažinimą, mažiau standinam, daugiau slopinam orinį triukšmą. Technologines durų skyles vidinėje skardoje, tarp apdailos reikia vengti uždaryti. Geriau papildomai standinti pačią apdailą (abšivkę). Po šia apdaila, idealiai veikia banalus sinteponas.
Apskritai, naujokams rekomenduočiau naudoti išimtinai tik bitumą, visa kita įgijus patirties. Su teisingu bitumo klijavimu pasieksite pakankamą standumą, ir juntamai pagerinsite garso izoliaciją. Bitumo išeiga vidutinėms priekinėms durims ~0,7 kvadrato, galinėms ~0,5. Daugiau geriau, tačiau visur yra logiškas pakankamumo koeficientas...

Neneigiu visų gudrių medžiagų privalumo (daugiasluoksnis bitumas, porėtos medžiagos, papildomas dengimas folija ir tt), tačiau visų šitų medžiagų veikimas gali būti per daug klastingas...

P.S. Sinteponas labai geras draugas, kai reikia eksperimentuoti su paminkštinimais ;)

peckurys
2013-05-22, 08:12 PM
...mažiau standinam, daugiau slopinam orinį triukšmą. Technologines durų skyles vidinėje skardoje, tarp apdailos reikia vengti uždaryti. Geriau papildomai standinti pačią apdailą (abšivkę).

Gal galima plačiau apie šitą vietą?

ulida
2013-05-22, 08:34 PM
gal taip turetu but?

Saulidze
2013-05-22, 11:38 PM
Aš kaip supratau, Artūras minėdamas apie technines durų skyles turėjo omeny apie vandens nutekėjimo skyles ir pan.? Dėl foto, tai čia yra tik papildomas plastmases sustandinimas, visas pagrindas yra durų skardos vibracijų naikinimas ir uždaro tūrio gaminimas (dėl paskutinio teiginio galit teist, sakiau savo nuomonę). O dėl tų naujų maišytų medžiagų tai kaip su fotografuojančiais telefonais- megapikselių per akis, funkcijų kimšte prikimšta bet vistiek gauna malkų į vienus vartus nuo tam dalykui skirtų aparatų. Tai čia tas pats- kam imt ir rizikuot su kažkuo neaiškiu kai yra laiko, bei daugumos patikrintų ir rekomenduojamų medžiagų? :)

darializ
2013-05-23, 08:42 AM
Aš kaip supratau, Artūras minėdamas apie technines durų skyles turėjo omeny apie vandens nutekėjimo skyles ir pan.? Dėl foto, tai čia yra tik papildomas plastmases sustandinimas, visas pagrindas yra durų skardos vibracijų naikinimas ir uždaro tūrio gaminimas (dėl paskutinio teiginio galit teist, sakiau savo nuomonę). O dėl tų naujų maišytų medžiagų tai kaip su fotografuojančiais telefonais- megapikselių per akis, funkcijų kimšte prikimšta bet vistiek gauna malkų į vienus vartus nuo tam dalykui skirtų aparatų. Tai čia tas pats- kam imt ir rizikuot su kažkuo neaiškiu kai yra laiko, bei daugumos patikrintų ir rekomenduojamų medžiagų? :)

daugeliu atveju apmušimą reikia tvirtinti.

peckurys
2013-05-23, 11:33 AM
Kadangi pas mane stovi gamyklinės kolonėlės ir šiai mašinai aš jų nežadu keisti, tai nemanau, kad man reikalinga pilnai viską išklijuot. Ir tų vibracijų nuo gamyklinių kolonėlių nėra tiek jau daug. Aš noriu, kad triukšmas sklindantis nuo garsiakalbių į lauką sumažėtų. Tik tiek. O tai ta medžiaga apie kurią čia kalbėta Aero-Butyl, tai čia bitumas? Ir dar įdomų ką ten turėjo omeny apie tas technines skyles...

Inproof
2013-05-23, 11:41 AM
Techninių skylių neuždengimas turi savų pliusų ir savų minusų. Vienas dalykas tos skylės ten ne šiaip sau, prireikus langui pakeisti ar lango mechanizmui tvarkyti, tuo pačiu ir dregmė mažiau kaupiasi. Jų neužklijavus gaunasi didesnis tūris garsiakalbiui, bet mažiau sandarus, ka siūlo pilnas užklijavimas. O šiaip aš išvis nesuprantu, kam slopinti triukšmus į išorę?

Artūras-M
2013-05-23, 12:02 PM
Prikabinu kaip turėtų būti daroma, iš kairės į dešinę:

1. standartins neardomos durys klijuojamos tiek išorin skarda tiek vidinė iš abiejų pusių pagal galimybes, briaunos „aplenkiamos“. Technologinės durų ertmės atviros, jų užklijuoti nereikia.
3-4. Ardomos durys klijuojamos pilnai išardžius .
2 papildomas pūstos gumos sluoksnis, ant ardomų durų išorinės skardos, pereboras, reikia vengti, jeigu į duris montuojams priešbosis.

Vandens išledimo skylės visada turi būti paliktos neužkištos!
P.S. Kodėl taip ar kitaip reikia daryti tikrai neaiškinsiu, nes atvirai kalbant neturiu tam laiko. Kas nori tiki, kas nori ne....

Ricka
2013-05-23, 12:59 PM
sveiki, prireikė man papildomai prisislopinti vibracijas, http://www.geroskainos.lt/Izoliacines-medziagos/Vibro-izoliacija/STP-Silver-Bulk-Solution-10-vnt-vibroizoliacine-medziaga.html. tinkama medžiaga? kaina gera? o gal kažką kito pasiūlyt galit? reiktų 3-4 kvadratų

Inproof
2013-05-23, 01:12 PM
Normali kaina, koks Julius gal ir pigiau ar Vilmantas pasiūlys kažką panašaus.

peckurys
2013-05-26, 08:15 PM
O šiaip aš išvis nesuprantu, kam slopinti triukšmus į išorę?
O kam kitiem girdėti ką aš klausausi ? :D


Prikabinu kaip turėtų būti daroma, iš kairės į dešinę:

1. standartins neardomos durys klijuojamos tiek išorin skarda tiek vidinė iš abiejų pusių pagal galimybes, briaunos „aplenkiamos“. Technologinės durų ertmės atviros, jų užklijuoti nereikia.
3-4. Ardomos durys klijuojamos pilnai išardžius .
2 papildomas pūstos gumos sluoksnis, ant ardomų durų išorinės skardos, pereboras, reikia vengti, jeigu į duris montuojams priešbosis.

Vandens išledimo skylės visada turi būti paliktos neužkištos!
P.S. Kodėl taip ar kitaip reikia daryti tikrai neaiškinsiu, nes atvirai kalbant neturiu tam laiko. Kas nori tiki, kas nori ne....
Dėkingas, už informaciją. :)

Artūras-M
2013-05-27, 05:16 PM
O kam kitiem girdėti ką aš klausausi ? :D

Šiuo atveju gal ne tai svarbiausia, Inproof žiūri labai ribotu kampu...
Kuo geriau izoliuosi saloną nuo išorės, arba į išorę, tuo tyliau bus automobilyje važiuojant (izoliavimas nėra labai selektyvus ar iš vidaus į išorę, ar iš išorės į vidų). Tuo mažiau reikės galios sunaudoti varinėti garsiakalbiams (mažiau kuro iš bako), ilgiau tarnaus įrenginiai, komfortiškesnis bus klausymasis, nes reikiamą dinaminį garso diapazoną gausi prie mažesnės maksimalios garso amplitudės. Taigi išlošimas akivaizdus tiek kiekybinis, tiek kokybinis. Tik su pūsta guma ar kita absorbuojančia medžiaga reikia atsargiai, nes ji absorbuoja ir naudingą signalą ir triukšmą...
O siektinas dinaminis diapazonas yra ~60 dB virš triukšmo lygio, tokiu atveju muzikiniame kūrinyje girdi beveik viską. Tipiškai, Golfo tipo automobiliuose prie 100 -130 km/h ko gero yra ~40 dB neviršijant 110-120 dB muzikinio signalo lygio.
Jeigu prabangiame limuzine turim apie 60 dB triukšmo lygį važiuojant, reiškia tokiame automobilyje muzikos klausytis galima.... Golfo lygio automobilyje galima pasiekti limuzino lygio triukšmo izoliaciją, patikrinta, prie 160 km/h galima susikalbėti nekeliant balso... Su tokia izoliacija kyla kita bėda - mieste, miesto greičiais muzika klausomasi labai tikroviškai, nuo gatvės triukšmo izoliacija įspūdinga. Klientą reikia perspėti, kad saugotųsi ir neįsiveltų į įvykį (čia be humoro....)

muzotonas
2013-05-27, 08:11 PM
Nors mano aliumininis katinas ir prie tyliausiu, bet vistiek dar trūksta klijuotų stiklų, bei papildomo variklio slopinimo virš 4000 aps/min. Kas liečia važinėjima mieste su gerai izoliuotu automobiliu, tai senas greituškes gali lengvai pajausti, o tikrai neišgirsti, patikrinta praktikoje. Realiai manau tylioje mašinoje, gal kokiame Bentlyje ir RR bus apie 60 dB, bet net aukštos klasės automobiliose jis bus mažesnis, su salyga, kad klausomos muzikos lygis neviršys dar nevarginančių 100-105 dB. Dar triukšmo lygis labai keičiasi didėja nuo šlapios dangos ir lietaus.

peckurys
2013-05-27, 09:10 PM
Nu jūs čia giliai parašėt... :D Nelabai ir supratau ką skaičiau. :/

Artūras-M
2013-05-27, 09:11 PM
Realiai manau tylioje mašinoje, gal kokiame Bentlyje ir RR bus apie 60 dB, bet net aukštos klasės automobiliose jis bus mažesnis, su salyga, kad klausomos muzikos lygis neviršys dar nevarginančių 100-105 dB. Dar triukšmo lygis labai keičiasi didėja nuo šlapios dangos ir lietaus.
Taip Mirka, aš 60 dB dinaminį diapazoną ne veltui ir pavadinau siektinu, tai yra gero vinilo dinaminis, reiškia šiek tiek kompresuotą klasiką klausyti galima ;)
Realiai, nepamenu tiksliai skaičių, tačiau iš MK kasečių įrašų darymo laikų pamenu, kad įrašas su 52-54 dB dinaminiu diapazonu praktiškai nesugadindavo originalo (popsuchos) ir kasetės triukšmas jau neerzindavo. Po to kai sugebėjau su savos gamybos dinaminiu pamagnetinimu (analogas Dolby HX PRO (http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_noise-reduction_system)) įrašyti maždaug su 60 dB dinaminiu, apskritai baigėsi problemos dėl skirtumo tarp originalo vinilo ir įrašo kasetėje. Automobiliuose nematavau tiksliai kur riba, tačiau nematau esminio skirtumo - 60 dB siektinas idealas esant 100 - 120 km, realiai 52-54 dB bus praktiškai tolygu idealui. ~40 dB bus tipinėje tūlo lietuvio auto su šiokia tokia aparatūra...
Teorinės vinilo galimybės artėjo link 70 dB (CD ~98), tačiau praktiškai tai nelabai pasiekiama. Kažkada turėjau Rygos plokštelių įrašų studijos Melodija testinį vinilinį diską, skaičiai atmintyje liko susidėlioję...
Realus šiuolaikinio CD įrašo dinaminis diapazonas sukasi apie tuos pačius 60 dB, dažniau artėja link 50 dB. Norintys ir turintys laiko galėtų užsiimti ir patikrinti savo mėgstamiausių kompaktų dinaminį diapazoną. Turint kompus, tai padaryti labai paprasta. Tik reikia matuoti ne tarp maksimalaus signalo ir tylos pauzėje, o tarp maksimalaus signalo ir liekamojo triukšmo pačiame įraše....

P.S. Skaičiai iš atminties, jie realūs, bet tai ne enciklopediniai duomenys.


Nu jūs čia giliai parašėt... :D Nelabai ir supratau ką skaičiau. :/
Jeigu sugebėsi įsigilinti, tai smarkiai padės siekiant gero garso ;)

Ricka
2013-05-28, 12:36 PM
gal kas galėtų nukreipri į kokį internetinį puslapį, strapsnį, ar knygą, kur galima būtų pasiskaityti apie triukšmų slopinimą?

muzotonas
2013-05-28, 03:01 PM
Realiai nežinau jokios knygos nėra, reikalinga nuojauta, neturint patirties. O realiai tai pasaka be galo, vienoje vietoje padarysi kita labiau triukšmaus. Triukšmo lygis yra viena, o dažnis kita.

Ricka
2013-05-28, 03:20 PM
Na bet vistiek gal yra tokie dalykai, tarkim kurių tikrai negalima daryti izoliuojant triuksmus ir vibracijas?

peckurys
2013-05-29, 03:11 PM
Kas yra dinaminis diapazonas? :) pasidarė įdomu skaityt protingų žmonių mintis.

peckurys
2013-05-30, 05:50 PM
60 dB siektinas idealas esant 100 - 120 km, realiai 52-54 dB bus praktiškai tolygu idealui. ~40 dB bus tipinėje tūlo lietuvio auto su šiokia tokia aparatūra...
Nesuprantu šitų skaičių... Juk 40 dB yra mažesnis triukšmas negu 60 dB. Tai kodėl 60 dB yra siektinas idealas, jeigu eilinėje lituvio mašinoje jau yra 40 dB? Nematau logikos, skaitau jau nežinau kelintą kartą ir niekaip nesuprantu.

Cezarijus
2013-05-30, 09:45 PM
Nesuprantu šitų skaičių... Juk 40 dB yra mažesnis triukšmas negu 60 dB. Tai kodėl 60 dB yra siektinas idealas, jeigu eilinėje lituvio mašinoje jau yra 40 dB? Nematau logikos, skaitau jau nežinau kelintą kartą ir niekaip nesuprantu.

iš pirmos google nuorodos:
Imtuvo dinaminis diapazonas (dynamic range)yra aprašomas decibelais skirtumo tarp minimalaus įėjimo signalo lygio (kuris gali būti atskirtas imtuvo) ir maksimalaus įėjimo signalo lygio (kuris jau sukuria iškraipymus stiprintuvuose).
Paprastai tariant, dinaminis diapazonas tai įėjimo galios diapazonas, kuriame imtuvas yra naudotinas


jei gerai supratau, tai yra skirtumas, ir kuo jis didesnis, tuo geriau.

Artūras S
2013-05-30, 09:50 PM
Kas yra dinaminis diapazonas? :) pasidarė įdomu skaityt protingų žmonių mintis.
Muzikiniais terminais piano yra tyliai, forte garsiai. Tai ir yra dinaminis diapozonas. Kuo didesnis tas santykinis dydis nuo tyliausio iki garsiausio tuo geresnis prietaisas. Tikrovėje prietaisai su didesniu dinaminiu diapozonu klausant muziką labiau "užkabina" emocine prasme, nes jie skamba tikroviškiau.

Artūras-M
2013-05-30, 11:07 PM
Sunku ant pirštų paaiškinti. Norintiems suprasti, yra demo (http://www.cs.ubc.ca/~kvdoel/jass/masking/masking.html) kurio pagalba galima šiek tiek įnešti aiškumo. Šiame simuliatoriuje galite pasileisti du pageidaujamus signalus skirtingo dažnio ir papildomai balto triukšmo šaltinį. Kadangi signalas yra sinusinis pavienis dažnis, tai triukšmas maskuojamas nepilnai.
Rekomenduočiau pradžiai:

1 signalas dažnis apie 1000 Hz, amplitudė 0 dB
2 signalas dažnis apie 4000 Hz, amplitudė 0 dB.

Triukšmo lygį galite pasirinkti pagal skonį, ir ties 60 dB suprasite ką aš turiu mintyje. Žinau, kad pageidausite -70 dB, tačiau tai jau ne automobilyje ;)

Baltas triukšmas yra pats bjauriausias, realiai automobilio/buto/salės triukšmas yra kitoks ir 60 dB atrodo geriau....

peckurys
2013-06-02, 07:35 PM
Muzikiniais terminais piano yra tyliai, forte garsiai. Tai ir yra dinaminis diapozonas. Kuo didesnis tas santykinis dydis nuo tyliausio iki garsiausio tuo geresnis prietaisas. Tikrovėje prietaisai su didesniu dinaminiu diapozonu klausant muziką labiau "užkabina" emocine prasme, nes jie skamba tikroviškiau.
Tai čia taip suprast, kuo yra volume daugiau skaičiukų tuo geresnis prietaisas? Tarkim vienam prietaise gali nuo 0 iki 30, o kitam nuo 0 iki 45 tai čia antras variantas jau bus geresnis prietaisas?

peckurys
2013-06-02, 07:55 PM
Tipiškai, Golfo tipo automobiliuose prie 100 -130 km/h ko gero yra ~40 dB neviršijant 110-120 dB muzikinio signalo lygio.
Ar galit kas nors išaiškint man šitą vietą. Nesuprantu kodėl čia kalbama ir apie automobilio triukšmo lygį važiuojant ir apie muzikos lygį, visai susipainiojau... Kaip tas dinaminis diapazonas matuojamas tada jeigu limuzino klasės automobilyje kurio triukšmo lygis apie 60 dB važiuojant muzikos klausytis galima?

Artūras S
2013-06-02, 08:10 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range Čia galima pasiskaityti plačiau.

muzotonas
2013-06-02, 08:25 PM
Ar galit kas nors išaiškint man šitą vietą. Nesuprantu kodėl čia kalbama ir apie automobilio triukšmo lygį važiuojant ir apie muzikos lygį, visai susipainiojau... Kaip tas dinaminis diapazonas matuojamas tada jeigu limuzino klasės automobilyje kurio triukšmo lygis apie 60 dB važiuojant muzikos klausytis galima?

Kuo tilesnė klausimo aplinka tuo daugiau garsu gali išgirsti. Nes normaliame įraše teoriškai galima įrašyti garsus, kuriu garsumas skirsis 60 dB. Komfortiškai gali klausyti muzikos iki mazdaug 100 dB garsumo.

peckurys
2013-06-02, 08:37 PM
Tai apie dinaminį diapazoną aš jau pasiskaičiau. Bet kaip jis išmatuojamas mašinoje aš nesuprantu ir tas straipsnis nepadėjo.

Pasidarė man įdomu ir išmatavau savo mašinoje triukšmo lygį važiuojant 120km/h. Nežinau kiek galima tikėt telefonu matuotais decibelais, bet rezultatas buvo 70dB. Bent jau nepatektų į top 10 triukšmingiasių. :D Tai kaip čia yra tada jeigu limuzine su 60 dB triukšmo lygiu važiuojant jau galima klausytis muzikos kaip buvo rašyta, tai pas mane su triukšmu 70 dB važiuojant dar galima klausytis ar ne? :D

peckurys
2013-06-02, 08:42 PM
Kuo tilesnė klausimo aplinka tuo daugiau garsu gali išgirsti. Nes normaliame įraše teoriškai galima įrašyti garsus, kuriu garsumas skirsis 60 dB. Komfortiškai gali klausyti muzikos iki mazdaug 100 dB garsumo.
Va va jau aiškiau žmogus parašė, suvedinėju galus dabar, skaitau šitą temą turbūt kokį 20-tą kartą. :D

peckurys
2013-06-02, 08:46 PM
Dabar bandysiu suformuluot kaip aš viską supratau, o jūs pasakykit ar taip supratau.

Gaunasi taip, kad kuo tyliau bus automobilyje važiuojant, tuo didesnis dinaminis diapazonas bus grojamos muzikos?

muzotonas
2013-06-03, 07:48 AM
Dabar bandysiu suformuluot kaip aš viską supratau, o jūs pasakykit ar taip supratau.

Gaunasi taip, kad kuo tyliau bus automobilyje važiuojant, tuo didesnis dinaminis diapazonas bus grojamos muzikos?

Praktiškai taip, jis tik nebus didesnis kaip maždaug 60 dB.

muzotonas
2013-06-03, 07:54 AM
Tai apie dinaminį diapazoną aš jau pasiskaičiau. Bet kaip jis išmatuojamas mašinoje aš nesuprantu ir tas straipsnis nepadėjo.

Pasidarė man įdomu ir išmatavau savo mašinoje triukšmo lygį važiuojant 120km/h. Nežinau kiek galima tikėt telefonu matuotais decibelais, bet rezultatas buvo 70dB. Bent jau nepatektų į top 10 triukšmingiasių. :D Tai kaip čia yra tada jeigu limuzine su 60 dB triukšmo lygiu važiuojant jau galima klausytis muzikos kaip buvo rašyta, tai pas mane su triukšmu 70 dB važiuojant dar galima klausytis ar ne? :D

triukšmas tai netik jo garsumas dB, bet ir dar priklauso nuo to kokio dažnio jis yra.

Artūras S
2013-06-03, 09:06 AM
triukšmas tai netik jo garsumas dB, bet ir dar priklauso nuo to kokio dažnio jis yra. Tai čia jau sekantis etapas. Pirmiausiai žmogui reikia išsiaiškinti pirmą žingsnį.:confused: (Norėta pasakyti, kad kuo žemesnis dažnis tuo triukšmų lygis didesnis) Čia jau automobilio specifika.

muzotonas
2013-06-03, 09:39 AM
Tai čia jau sekantis etapas. Pirmiausiai žmogui reikia išsiaiškinti pirmą žingsnį.:confused: (Norėta pasakyti, kad kuo žemesnis dažnis tuo triukšmų lygis didesnis) Čia jau automobilio specifika.

nevisai ta norėjau pasakyti, bet tai yra jau automobilinio triukšmo analizė. Aš turėjau omenyje, kad tolygus triukšmas visame diapazone yra geriau negu, didelis viename ar keliuose.

Artūras-M
2013-06-03, 10:57 AM
Gaunasi taip, kad kuo tyliau bus automobilyje važiuojant, tuo didesnis dinaminis diapazonas bus grojamos muzikos?
Tikėtina. Dinaminis diapazonas, tai skirtumas reikšmių tarp maksimaliai priimtinos naudingo signalo amplitudės ir triukšmo lygio. Sakykim tavo atveju, jeigu gavai salone 70 dB parodymus reiškia, kad važiuojant 120 km/h greičiu, klausant muzikos su maksimaliu 110 dB garso lygiu turėsi dinaminį diapazoną 40 dB (čia sausas skaičius, yra nemažai papildymų, tačiau tai tik dar labiau supainiotų...) Taigi, esant tokiam triukšmui salone, klausant 110 dB maksimaliu garso lygiu, viskas kas yra „piano“ lieka triukšme.
Dabar muzikos klausymas 110 dB garsu, tai jau yra „valinimas“, bet dar iš serijos gražiai valina. Ausys dar girdi be didelių iškraipymų, bet tai jau nenormalus klausymas. Natūraliai muzikoje yra:


Pianissimo: pp very soft: 50 dB
Piano: p soft: 60 dB
Mezzopiano: mp medium soft: 66 dB
Mezzoforte: mf medium loud: 76 dB
Forte: f loud: 80 dB
Fortissimo: ff very loud: 90 dB
Fortississimo: fff Very,very loud: 100 dB Taigi nuo Piano iki Fortississimo yra 50 dB. Kas telpa į siektinus 60 dB su šiokia tokia atsarga. Beje, garse yra įdomi situacija - norint turėti kokybišką klausymą, visada būtina turėti ~20 dB rezervą. Tai susiję su psichoakustika, bei garso specifika. Yra tikimybė, kad gali atsirasti stiprus impulsas, kuris užkimš arba garso traktą arba ausis, taigi tie 20 dB + ir yra juodai minutei. Žinoma automobilyje tai paprasčiausiai nerealu, taigi net gilintis nereikia. Skausmo riba 120dB. Taigi nuo „Fortissimo“ dar taip pat lieka 20 dB rezervas.
Važiuojant tavo auto teks klausytis tik nuo Mezzoforte lygio.... praktišai tokiu greičiu važiuojant, tavo automobilyje muzikos klausymas didelio malonumo greičiausiai neteiks, teks mažinti bent iki 80-100 km/h ;)

Beje, dinaminis muzikos diapazonas labiau tinka klasikinei muzikai, kuri nepraėjo per kompiuteristų rankas. Realiai pop muzikos kompaktuose/radio stotyse dinaminis diapazonas kompresuotas (http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression)ir apie 50-60 dB ten kalba neina... Tie kas susiję su muzikos įrašų leidimu, puikiai žino, jog techninės įrangos galimybės yra ribotos ir įrašus „pritempia“ prie realaus gyvenimo. Jau vien limiteriai kiek „nukanda“...

Ko gero visi žino filmą „Likimo ironija (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F_%D1%81%D1%83% D0%B4%D1%8C%D0%B1%D1%8B,_%D0%B8%D0%BB%D0%B8_%D0%A1 _%D0%BB%D1%91%D0%B3%D0%BA%D0%B8%D0%BC_%D0%BF%D0%B0 %D1%80%D0%BE%D0%BC!)“, kuris nuo 1975 metų vis dar žiūrimas ir yra labai daug žmonių, kuriems muzika iš šio filmo yra artima širdžiai. Neskaitant Alos Borisovnos atliekamų dainų, yra ir daina „Я спросил у ясеня“ kurią atliko Никитин, Сергей Яковлевич. Per daug metų niekaip nesupratau, kokiu būdu aktorius/muzikantas gali taip techniškai teisingai suvaldyti instrumentą ir balsą. Kažkaip netyčia pastebėjau atsakymą čia (http://bards.ru/archives/author.php?id=1609) -
1962-68 — Учеба на физическом факультете МГУ (окончил кафедру акустики), biografija (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD,_%D0%A1 %D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D0%B9_%D0%AF%D0%BA%D0%BE% D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87).
Taigi mes tik svajojom, o kažkas ir baigė ;)

peckurys
2013-06-03, 06:33 PM
Įdomu buvo paskaityti. Dabar belieka susiklijuoti garso izoliaciją ir pamatuoti ar pasikeis triukšmas viduje automobilio. Jeigu sumažės, tada džiaugsiuos ir bandysiu išgirst tuos piano kurių dabar negirdžiu. :D

peckurys
2013-06-03, 08:14 PM
Dar vienas dalykas kalbant apie triukšmo lygį automobilyje, tarkim sumažinu triukšmo lygį viduje kokiais 3 dB, tai čia būtų juntamas skirtumas? Ant kiek jaučiami tie keli decibelai? :)

muzotonas
2013-06-03, 11:23 PM
Realiai automobilio garso izoliacija tikrai jaučiama.

Artūras S
2013-06-04, 06:14 PM
Tris decibelus žmogus girdi. Tagi tu juos jausi. Tik sumažinti tuos 3db per visą diapozoną tai darbelis rimtas. Dažniausiai kai kur daugiau mažėja kai kur duagiau. Sunkiausiai įveikiamas yra žemas dažnis. Pvz. pas mane mašinoje užkūrus variklį nuo 100hz ir apačion kaip kokia siena atsistoja. Ir nelabai ką padarysi.

TomasU
2013-06-06, 03:44 PM
Dėkui, Artūrai (M). principas paprastas tačiau jį suvokt be esminių žinių sudėtinga, dabar ir man aišku kaip 2kart 2.

EdvinasJL
2013-08-06, 01:10 PM
Sveiki audiofilai... Tik susiruosiau detis garso izoliacija ir gryzo draugai is airijos.. Pranese tokia naujiena, kad dabar ten rimti muzikos myletojai nebeklijuoja bitumo, o tiesiog smaluoja skardas paprasta smala.. Sake, kad efektas labai geras ir dalykas amzinas, niekas neatsiklijuos po metu ar dvieju... Gal kas bandes, ar mates? Kokios nuomones?

kebabas
2014-05-04, 11:26 PM
Taigi ruošiuosi volvo V70II padaryti garso izolacija. Skaitineju foruma ir pan, bet nematau konkrečių dalykų, ką nusipirkti ir ką klijuoti :) Realiai durelems skirti galėčiau iki 100lt, su audio nesu labai susijęs... :)
Ko noriu? Nuorodos arba konkrečius pasiūlymūs kokias vibro ir garso izolacijas pirkti :)

muzotonas
2014-05-05, 07:49 AM
Kad nebūtų reklamos tai, pasakysiu taip, geriausiai visus metalinius elemntus apklijuoti bitumu su folga, kur yra didelis triūkšmo šaltinis (ratų arkos, transmisinis tunelis, ir t.t.) tada at viršaus dėti-klijuoti storą porėtą medžiagą kaip paralonas, vata. Gamintojų yra ne vienas manau googlas tau padės susirasti kagal tavo gyvenamą vieta reikiamų prekių.

kebabas
2014-05-05, 08:18 AM
Vieta: Vilnius.
Reklama - domina,
Pigesnios kainos per skelbimus ar PM - irgi domina :)
O gamintojų daug, ir man nesusidūrus su šia rinka tai jie visi vienodi.. O norėčiau tokio kaina/kokybė varianto :)

Cerwin Vega
2015-06-03, 10:05 PM
Sveiki, gal kas galit rekomenduoti žmogų, kuris galėtų padaryti garso-vibro izoliaciją automobiliui?

DEIVISC
2016-05-07, 09:05 PM
neseniai pasidariau durų garso izoliacija ir labai susinervinau kai po jos staiga aparaturą tarsi išsiderino skambesys tapo siaubingas itin žemesniuose dažniuose kuris įtakoja ir kitus dažnius. tris mėn derinau garsą važinėdamas buvau jau lyg jau patenkintas, trūko tik vibro izol... ir še tau.. teks vėl žaisti...tokie tai pastebejimai..

Modis
2016-05-07, 09:22 PM
Taip, issiderino nes dingo rezonansai, suisderinus per nauja turetu skambeti dar geriau, as buvau nustebintas ,kai mano aukstadazniai pradejo groti geriau, kai pasikeiciau suba, t.y. isidejau kurkas gersni sq bosa :)

adrian
2016-08-16, 05:54 PM
prikelsiu tema, kad nekurt naujos, gal kas vilniuje turite minciu pas ka isigyti pigiau vibro izoliacijos?tuo paciu "pustos" gumos/garso izoliacijos? pradziai klyjuosis volvo S80 visos 4 durys.. tai manau priekiui ~1.5kv/m , galui ~1kv m