PDA

View Full Version : Garso sistemos gerinimas VW T4



`BACARDI`
2015-03-29, 07:55 PM
Sveiki, patarkit kaip paprastai, t.y. pigiai pagerinti garso sistemą VW T4 2003m. Nes dabartinė sistema labai prasta, prie šiek tiek didesnio garso prasideda traškėjimai, bezdėjimai...
Grotuvas originalus VW su navi:
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb/Navi04.jpg/275px-Navi04.jpg
Priekyje originaliai stovi duryse 16cm midbasai plastikiniuose žieduose, ir groja į tų plastikinių kišenių tūri:
http://www.gaskutsche.de/images/tuertaschen.jpg

http://www.vwcamperguide.com/assets/images/VWT4FrontDoorTrim.jpg
ir panelės viršuje po grotelėmis įkišti aukštadažniai...telpa 10cm garsiukai
ir gale šonuose stovi du 13cm kurie tik bezda, juos būtina mesti...

Mėginau ant vienu durų išpjauti skyle po garsiakalbiu ir pasodinti ant medinių žiedų, kad grotų į durų tūri turimus naujus DLS K6 komponentus, tai paleidus ir palyginus su originaliom labai nuvylė, atrodo lyg tūris būti per didelis...gaila nepabandžiau paleist į tas originalias kišenes. Tai nežinau ar tie DLS nevyke ar kodėl taip prastai jie grojo, gal kažkokius kitokius mėgint pirkt garsiukus? Šiek tiek skaičiausi apie biudžetinį variantą Visaton, gal vertėtų kokį midbasa patikrinta dėti?
Taip pat turiu 10cm kaoksialus kuriuos galėčiau įkišt į panelės viršų vietoj originalių aukštadažnių, bet turbūt reiktų leist atskirai nuo galinių kanalo?
Taip pat dar turiu (modelio nepamenu) 20cm Pioneer kaoksialus. Buvau juos prisukes priekinėse duryse, tai garsa skleidžia neblogai, bet atrodo, kad jiem laaabai reik stiprintuvo ir kitas minusas, kad negaliu surinkt durų panelės, nes netelpa po originaliom kišenėm...juos gal būtų galima kišt į galinį dangtį dėl fono gale? Nežinau ar suprasit kas, ką aš čia primaliau, bet laukių kokių protingų patarimų :confused:

Artūras S
2015-03-30, 10:07 AM
Labas.
Paprastai ir pigiai čia nieko nesigaus, kadangi šito automobilio durų apdaila komplikuota. Norint išgauti geresnį žemą reikalingas jautrus garsiakalbis. Taireiškia jis bus didelis arba du mažesni, ko pasekoje susiduriame su kardinaliu durelių perdarymu. Reikalingas 20cm diametras arba 6*9 elipsinis priešbosis, arba 2*16cm. 2*16 galima sumontuoti vietoje tos kišenės, o 20cm arba 6*9 tai iš viso persidarys durų apdaila. Pigesnis variantas dėti kuo jautresnį 16cm priešbosį leidžiant jį į duris(taip kaip ir padarei) tačiau durų vidų reikia išklijuoti bitumu(išorinę skardą iš vidaus). Ir taip pat užsandarunti nuo skylių ir išklijuoti bitumu ir kitomis izoliacinėmis medžiagomis skardą vidinę po apmušimu. Šito "autobuso" priekinės durys muzikai tragiškos, plius automobilis viduje triukšmingas. Dar turi 16cm garsiuką kaip įmanoma geriau atskirti, kad difuzorius grotų tik į saloną ir kad jis ngrotų į durų tarpą tarp apmušimo. Dešimtukas panelėje taip pat teisingas pasirinkimas, tik gali reikti nurėžti priešbosiui viršų su filtru ties kokiais 300hz. Na čia jau derinimo reikalai. Lygių skirtumus tarp garsiakalbių reiktų reguliuoti jungiant nuo keturių atskirų kanalų. Tai pigiau negu pirkti kitus jautresnius priešbosius.

`BACARDI`
2015-03-30, 10:44 PM
Dėl durų vibro,garso izoliacijos tai būtinai bus išklijuota. Svarstau kelis variantus, ką būtu galima padaryti ir išgaut maksimaliai gerą rezultatą(visi variantai su pilna vibro,garso izoliacija, mediniai ziedai...):
1. Naudoti turimus DLS K6 komponentus plius viršuje panelėje 10cm kaoksialai, viską leisti nuo atskirų mago kanalų
2. Pirkti kitus geresnius(už DLS) midbasus 16cm ir plius su panelėje 10cm kaoksialais, viska nuo atskirų kanalų
3. Gaminti podiumus po kišenėmis(žemiau) ir dėt turimus Pioneer TS E2090 (jeigu tik jie ten tilpų, reik matuotis)
4. Gamintis podiumus kitiems 20cm (pvz visaton) ar elipsėms plius kaoksialais į panelės viršų
5. Pirkti 4kanalų stiprintuvą ir paleisti priekyje komponentus ir nedidelį, nedidelio tūrio dėžę užimantį žemadažnį po keleivio sėdyne. Šis turbūt teisingiausias sprendimas, bet ir brangiausias

Artūras S
2015-03-31, 09:36 AM
Pasirinkimo kryptis beveik teisinga. Bet kokiu atveju panelėje 10cm koksialas arba plačiajuostis ir aukštas ant stoikės, arba viduriukas ir aukštas ant stoikės. Rekomenduočiau plačiajuostį plius aukštą ant stoikės. Duryse manau geriausiai būtų dėti po 2*16cm vietoje kišenių ir plius subas po sėdyne. Tokiu atveju būtų du stiprintuvai. Subas gal ir nebūtinas jei biudžetas suspaustas.
Podiumai po kišenėmis bus nelabai gerai. Garsiakalbius reiktų kelti kiek galima aukščiau ir arčiau link panelėje esančių. Turėk mintyje, kad durys šitos labai didelės ir pazdančios. Paklijavus daug bitumo ir sudėjus garsiukus jos stipriai pasunkės. Taip, kad nereiktų "persūdyti" klijuojant bitumą.

`BACARDI`
2015-03-31, 06:55 PM
pilnai sutinku, kad geriausia būtų dėt 2x16, bet atkrenta šis variantas dėl kišenių perdarymo, jos reikalingos...
tada lieka 10 į panelės viršų, 16cm į duris ir subas po sedyne
Ar verta naudoti DLS K6? Nes jie pasiskolinti, tai pirkt juos ar ne, ar geriau kažko kitko paieškot?
Kokį suba pasirinkt? Nebrangu, negalinga, užimanti maža dėžę?

Artūras S
2015-03-31, 07:08 PM
Ką aš išbandęs tai siūlyčiau Focal A serijos dviejų joust komponentus. Priešbosis į duris ir imti plačiajuostį dešimtuką, apriboti jo apačią filtrais, viršų paleisdi kaip yra ir dadurti Focal aukštadažnį per mažiuką kondą. Gal per 1 ar 1,5 mkf. Gal galima būtų naudoti keturkanalį stiprą su filtrų diapozonu iki kokių 400-500hz. Sujungimui tarp priešbosių ir viduriukų naudotum stiprintuvo filtrus. Subą gali naudoti kokį nori, viskas priklausys nuo dėžės. Aš dažniausiai naudoju Alpine 20cm yra du modeliai. Vienas pigutis kitas brangesnis. Ir žinoma Band pass.

Liveris
2015-04-17, 10:17 AM
Esu nekartą matęs pas ruselius tokio autobuso įgarsinimus, kad midbosas kišamas po priekinėmis sėdynėmis į dėžutes, ir daroma trijuostė. Mano galva galima išsisukti su 2-way tik su plačiajuosčiu panelėje ir su midu po sėdyne. Atkrenta visas durų paruošimas.

Artūras-M
2015-04-23, 10:16 AM
Durų paruošimas negali atkristi bet kuriuo atveju - pirmiausia gera sistema pradedama nuo garso izoliacijos gerinimo bent jau iki patenkinamo rezultato. Šio rezultato įvertinimas labai paprastas - važiuojant tipiniu auto naudojimo režimu, du žmonės turi bendrauti be jokio balso pakėlimo, lygiai taip pat kaip namuose fotelyje. Lengvąjai tai yra greitis ~120 trasoje, mikriukui gali būti kitas tipinis. Geros izoliacijos požymis - greitis 160 ir daugiau, o bendravimas vyksta nepakeltu balsu. Kuo daugiau investuosi į garso izoliaciją, tuo bus geresnis rezultatas. Tuo tarpu be garso izoliacijos gali daryti ką nori, važiuojant klausytis neįmanoma, nes triukšmai viską užgožia. Jeigu garso izoliacija negerinama, apskritai neverta nieko daryti...