aš techniškai žalias, bet pacituosių vieną lb protingą žmogų iš audio sferos, kadangi rimtesni žmonės jį pažįsta, vardų neminėsiu. Kiek tame tiesos, laukiu komentarų:
"...procesorius gali ispresti tik ADCH tolyguma (jei jo reguliavimo konturas tiklsus), bet garsiakalbio ritelei ziauriai nepatinka tokios korekcijos, ko pasekoje kyla rites temperatura, qts sukyla iki dausu... zymiai geriau ekperimentuot su instaliavimo vieta nei po to tvarkyti nesutvarkomas bedas. na manes nedziugina aktyvus filtrai ka jau kalbet ir apie procesoriu.. dingsta instrumentu organiskumas. nors ismatuot to nepavyksta...|"
kalba netaisyta
DSP pagalba galima koreguoti iki 3db ADCH netolygumus, didesnis koregavimas priveda prie garso signalo degradacijos, kaip ir garsumo lygių suvedinėjimas digital lygmenyje .
Nei QTS nei ritės temperatūra čia nekinta, ir negali kisti dėl DSP.
Aktyvus filtravimas ne DSP pagalba - tai analogiai aktyvūs filtrai. Gerus aktyvius analoginius filtrus suprojektuoti bei pagaminti užduotis ne ką lengvesnė nei suprojektuoti gerą DAC, dauguma rinkoje esančių tokiu filtrų tiek integruotų tiek išorinių yra prastos kokybės, o dauguma komentarų pagrįsti būtent prastų aktyvių filtrų naudojimu.
Geras aktyvus filtras padaro darbą nepriekaištingai - nesigirdi jokių jo buvimo požymių,
jei girdisi - jūs tikrai klausotės prasto filtro. THD matavimai tai patvirtintų, be abejonės.
Jokie mitai , spėlionės, įspūdžiai negali būti rimtu argumentu apibūdinti techninius įrenginius, diskutuojant apie techninę pusę.
Jei diskutuojama apie savo pojūčius ar naminės uogienės skonį - tada valio![]()
Pagal braižą, čia KAudio žodžiai.
Reikia tik patikslinti - čia mintyje eina ne vien filtro poveikis, tačiau stiprintuvo - akustinės sistemos - akustinės aplinkos poveikis ir ratas užsidaro. Esmė šito yra tame, kad jeigu akustinė sistema akustinėje aplinkoje turės akustinį rezonansą arba skylę, ties tuo rezonansu gali kiek nori mažinti, o ties skyle didinti, rezonansas ir skylė koreguosis nežymiai, tuo tarpu garsiakalbio ritė bus prievartaujama smarkiai... Išmatuoti galima, tik reikia sudaryti matavimo sistemą.
Su sąlygomis:
1. Visų juostų stiprintuvai bei stiprinimo koeficientai, bei fazinės charakteristokos identiškos.
2. Visų juostų garsiakalbiai panašiai gamina harmonikas bei kraipo frontus visame spektre.
Galima prigalvoti ir daugiau problemų, tačiau čia jau kova su vėjo malūnais...
Pirmą salygą, su tam tikromis išlygomis dar galima įvykdyti, antros niekaip.
Dėl 3 dB leistinos reguliavimo ribos esi daug maž teisus, tai susiję su labai paprastu dalyku - net labai kvalifikuotas ekspertas samoningai, nelabai ausimi fiksuoja tokius nukrypimus. Laikoma riba yra 3-4 dB. Psichoakustika, ir nieko daugiau![]()
SERV.LT - visos svetainių talpinimo paslaugos
Čia jau akustikos problema. Deja, kol nebus sukurtas vienas garsiakalbis idealiai atkuriantis visą mums reikiamą diapazoną, ši problema išliks.
Tiesiog pritaikius žinias, kompromisai būna minimalūs , rezultatai džiuginantys.
Iškraipymus galima laisvai nukelti į tokį lygmenį, kur musų klausa bus visiškai bevertė vertinant kokybę.
Beja patalpa, kas tai bebūtų kambarys ar autosalonas, daro kur kas didesnę įtaką nei mums atrodo. Spresdami akustikos ar signalo problemas kartais pamirštame apie aplinką,
kuri gali įnešti tembrinį disbalansą iki 10db, ypač autosalonuose. Tokių netolygumų joks DSP nesutvarkys.
Ne tik.... Moki mastyti, įjunk mastyklę:
1. Stiprintuvas --> Filtras --> Garsiakalbis
2. Filtras --> Stiprintuvas --> Garsiakalbis
1. Atveju garsiakalbiui paduota tai, kas reikia.
2. Paduota visos stiprinimo trakto šiukšlės.
Atmeskim prastus filtrus, nesvarbu ar tai pasyviniai ar aktyviniai. Sakykim naudojam 18 dB oktavai. Esant aktyviniams filtrams, stiprintuvas bus apkrautas garsiakalbio impedansu, tuo tarpu esant pasyviam filtrui, apkrovimas bus suminis filtro+akustinės sistemos impedansas. Jegu imtumėm Z=R, tuomet viskas ok, darom aktyvius filtrus ir identiškus juostinius stiprintuvus, viskas pas mus veikia tiesiškai. Tačiau realiai Z=R+X, kur X kintantis nuo dažnio dydis. Taigi gaunam, kad pasyvus filtras tampa suderinta linija tarp stiprintuvo ir akustinės sistemos. Tokiu būdu ir idealiu atveju, stiprintuvas gauna daug maž pastovaus impedanso apkrovą. Tuo tarpu apkrovus stiprintuvą tiesiai garsiakalbiu, gaunam nesuderintą apkrovą. Šitos problemos, įvairiais laikais buvo sprendžiamos labai įvairiais būdais, tai neigiamas išėjimo impedansas, neigiamas mechaninis grįžtamas ryšys, nulinė stiprintuvo varža ir tt.
Aš neneigiu, kad galima padaryti gerą sistemą naudojant biampingą, tačiau mano visi bandymai nebuvo sėkmingi. Teko derinti ir kitų komplektuotas mašinas, savo laiku pats dariau ir filtrus. Blogiausias rezultatas buvo tuo atveju, kai dariau filtrą, kuriame žemų ir aukštų juosta gaunamai išminusavus iš bendro signalo vidutinę juostą. Remiantis teorijomis, tai yra 100% geras sprendimas. Buvo didžiausias š....
Darykite, duokite paklausyti rezultatoMano nuomone, aktyvus filtras tinka tik subui, aš net priešbosius neriboju, jeigu kalbam apie kokybę. Arba paribodavau tik tiek, kad jų neplėšytų. Šiame gyvenimo etape aš apskritai nekišu nagų prie garso, nes turiu ir taip kuo užsiimti, tačiau kas žino, kas bus toliau
![]()
SERV.LT - visos svetainių talpinimo paslaugos
1. Atveju paduota:
Cd grotuvo (šaltinio) DAC --> I/V konversija --> pradinis stiprinimas--> LPF aktyvus filtras 20khz ( esantis visuose be išimties grotuvuose) --> galios stiprintuvas ---> pasyvinis filtras --->akustika
Pasyvinio filtro komponentų tarpusavio sąveika, saveika su garsiakalbiais bei įtaka jų parametrams,
signalo degradacija dėl LPAD rezistorių induktyvumo, filtro sąveika su galios stiprintuvu
ir tt. - Tai tik keletas pavyzdžių.
2. Atveju paduota:
Cd grotuvo (šaltinio) DAC --> I/V konversija --> pradinis stiprinimas--> LPF aktyvus filtras 20khz ( esantis visuose be išimties grotuvuose) --> mūsų aktyvūs filtrai ( principe tokie patys) --> galios stiprintuvas ---> akustika
Jei mūsų aktyvus filtras ne prastesnis nei CD Grotuvo (ar DAC), šiukšlių į traktą paduodama ne daugiau nei jų turime CD grotuvo išėjime. Jei kalba eina apie jungiamųjų
kabelių sugeneruotas šiukšles - tai ne aktyvaus filtro problema.
Palyginti abu variantus adekvačiai yra nemenkas iššūkis, praktiškai tam reikia dviejų garso traktų, identiškų stiprintuvų, šaltinių ir tik akustika nesikeičia. Automobilyje tai neįmanoma, naminėj aplinkoj įmanoma bet sudėtinga, brangu.
Klausimas - Ar verta? Kiekvienas pasidaro išvadas sau, man pas mane susidarė tokia nuomonė:
Pasyviai sistema pilnai suderinti tikrai įmanoma, su labai gerais rezultatais, bet aktyvus kokybiškas tos pačios sistemos filtravimas yra aukštesnis sistemos lygis, aš sau tai įrodęs jau senai. Čia žinoma grynas IMHO![]()
" Aš žinau ka kalbu ir žinau, kad garsiaklbiai turi skirtingas savybes, ir butent tų savybių JOKS procas pakeisti negali. Tai tu gali pavėlinti signalą vienam garsiaklbiui, bet jo atkurimo greitis no to nepasikeičia, o pasikeičia signalo atėjimo laikas tam tikrame erdvės taške. Čia galima paprastai paaiškinti pvz. vienas feraris 100km/h paima per 4 s, o mano kibiras per 8, tai jeibu mano paleisim 4 s ankščiau, tai tam tikrame laiku jie abu bus pasieke 100 per 8 s nos vienas ir stovės o kitas visa laika važiuos, bet mes ju laiku nepakeitem vistiek vienas per 4 kitas per 8.
Nematau prasmės ginčitis, kad procas gali sulėtinti arba pagreitinti garsiakalbio fronto atkurimą.
Fizika yra fizika.
Taip, procesorius nekeičia garsiakalbio techniniu/fizikinių parametrų. DSP procesorius apdoroja signalą skaitmeniniame būvyje. Kaip aš supratau, Povilas būtent tą ir tūrėjo omenyje, kad dėl skirtingų garsiakalbių fizikinių savybių konkrečiai ir siauriai imant kalbama apie difuzoriaus svori, kas įtakoja greitį garsekalbių pozicija/atstumą iki klausytojo bei vienaskito atžvilgiu. Su DSP procesoriu galime tik užlaikyti signalą skirta tam tikrai garsekalbių grupei ar vienam garsiakalbiui.
Aš supratau taip![]()
Last edited by Artūras-M; 2013-04-18 at 12:47 PM. Priežastis: Cituokite normaliai, užsiknisau taisyti. Citatos pradžia yra [QUOTE ] pabaiga [/QUOTE]
Visiškai teisingai, garsiakalbio parametrai nekinta. Tačiau yra smulkmenų: jeigu procesorius gauna skaitmeninį signalą, galima užsimerkti, eilinis kompromisas kokybės nenaudai. Tuo tarpu daugelyje atvejų automobiliuose analoginis signalas keliauja iš CD changerio į galvą analoginėje formoje, po to verčiamas į skaitmeną, apdorojamas ir po to vėl verčiamas atgal į analogą. Tai yra plius 1 konvertavimo ciklas, realiai du konvertavimai, o tai reiškia labai didelius kokybinius praradimus.
Geresnėje sistemoje, net pvz Alpine CDA-7835R jaučiama kur groja nuo galvos, o kur groja CD changeris (blogiau).
Šioje temoje minėtai 7909 su išoriniu DAC galiotų atvirkščias rezultatas - turėtų geriau groti CD changeris, nei galva.
CDA-7990R pvz, yra akivaizdus kokybinis skirtumas atjungus tembro bloką. Žinoma sistema turi sugebėti išgroti.
Tai nieko neįtakoja, ta prasme ką gali pataisyti procesorius. Garsiakalbio difuzoriaus svoris neįtakoja garso sklidimo greičio, tai fizikinė konstanta. Svoris gali įtakoti tik impulso frontus, tačiau nebūtinai sunkesnis difuzorius prasčiau atgamins frontus, nes dar yra tokie parametrai kaip magnetinio lauko stiprumas plyšyje, garsiakalbio difuzoriaus plotas, ritės konstrukcija ir tt. Visa tai gali keisti tik skambėjimo braižą.
Garsiakalbio difuzoriaus svoris neįtakoja išsidėstymo/pozicijos/atstumo, čia DSP nieko nekeičia.
Taip.
SERV.LT - visos svetainių talpinimo paslaugos
tai automobilinio garso varžybos (nesvarbu, Lietuva, Rusija, Europa, Amerika....... ) yra rodiklis muzikos kokybei mašinoje ar ne?![]()
projektas procese:
"JVC" KW-AVX820 (USB WAV) - toslink - "Helix" DSP.3 - "Media Control v4" by MultiMAKE,
"Soundstream" P204e (tweak)- "Focal" TN?, "Tectonic" BMR 3",
"Soundstream" P202e (tweak) 2 vnt.- "JBL" T595 Limited Edition (perdaryti į midbosus),
"Soundstream" P204e (tweak)- "JVC" HSA1699-02A, "SinusLive" BassPumpII
"Optima" YellowTop 75Ah, "Oehlbach" 1F, "HELIX" CAP 33, Laidai "Rega" FSC Quattro, linijiniai - savadarbiai pasidabruoti vintažiniai...
Old School Car Audio
SERV.LT - visos svetainių talpinimo paslaugos
Jeigu kalbam 7909 + DAC 3900, tuomet CD changerio vidinis DAC negroja, naudojamas optinis ryšys nuo dėžės iki DAC ir iš DAC tiesiai į stiprintuvą. Kaip organizuotas garso lygio vadymas tokioje sistemoje? Ir kokiu būdu senukas gali groti už geriau F#1 CDA-7990R?!
Pasirodo viskas labai paprasta, nes reikalą turime su:
Tai yra, čia ne tik DAC, tačiau ir labai tiesiškas distancinis garso lygio reguliatorius. DAC gauna optiką iš greta esančio changerio, po konvertacijos, signalas nekeliauja į galvą, DAC'as turi visus standartinius Alpine išėjimus tiesiai ant savo korpuso ir garso lygis valdomas signalu iš galvos, perduodamu per M-BUS. Taigi eilinį kartą rulina trumpas absoliutus signalo kelias ir nepriekaištinga Alpine inžinierių mastysena.HTML kodas:ALPINE 3900 Super Linear Logic Audio Control DAC/Digital to Analog Converter with 3 Optical Input
Jeigu pageidaujate, šį DAC galite naudoti su bet kuria šiuolaikine galva, kuri turi M-BUS jungtį ir optinį išėjimą (nėra tokių dabar, reikia kombinuoti), ir/arba su bet guriuo CD keitikliu turinčiu optinį išėjimą. Galima ir AI-Net, tačiau reiks konvertuoti valdymus, nors gal garso lygio valdymas ir identiškas turėtų būti, reikia kelti dokumentaciją. Gaila, man šis įrenginys nepapuolė į rankas, turint tokį įrenginį padaryti puikiai grojančią sistemą yra vieni juokai...
SERV.LT - visos svetainių talpinimo paslaugos
Bookmarks