peckurys rašė čia:
Gaunasi taip, kad kuo tyliau bus automobilyje važiuojant, tuo didesnis dinaminis diapazonas bus grojamos muzikos?
Tikėtina. Dinaminis diapazonas, tai skirtumas reikšmių tarp maksimaliai priimtinos naudingo signalo amplitudės ir triukšmo lygio. Sakykim tavo atveju, jeigu gavai salone 70 dB parodymus reiškia, kad važiuojant 120 km/h greičiu, klausant muzikos su maksimaliu 110 dB garso lygiu turėsi dinaminį diapazoną 40 dB (čia sausas skaičius, yra nemažai papildymų, tačiau tai tik dar labiau supainiotų...) Taigi, esant tokiam triukšmui salone, klausant 110 dB maksimaliu garso lygiu, viskas kas yra „piano“ lieka triukšme.
Dabar muzikos klausymas 110 dB garsu, tai jau yra „valinimas“, bet dar iš serijos gražiai valina. Ausys dar girdi be didelių iškraipymų, bet tai jau nenormalus klausymas. Natūraliai muzikoje yra:
HTML kodas:
Pianissimo: pp very soft: 50 dB
Piano: p soft: 60 dB
Mezzopiano: mp medium soft: 66 dB
Mezzoforte: mf medium loud: 76 dB
Forte: f loud: 80 dB
Fortissimo: ff very loud: 90 dB
Fortississimo: fff Very,very loud: 100 dB
Taigi nuo Piano iki Fortississimo yra 50 dB. Kas telpa į siektinus 60 dB su šiokia tokia atsarga. Beje, garse yra įdomi situacija - norint turėti kokybišką klausymą, visada būtina turėti ~20 dB rezervą. Tai susiję su psichoakustika, bei garso specifika. Yra tikimybė, kad gali atsirasti stiprus impulsas, kuris užkimš arba garso traktą arba ausis, taigi tie 20 dB + ir yra juodai minutei. Žinoma automobilyje tai paprasčiausiai nerealu, taigi net gilintis nereikia. Skausmo riba 120dB. Taigi nuo „Fortissimo“ dar taip pat lieka 20 dB rezervas.
Važiuojant tavo auto teks klausytis tik nuo Mezzoforte lygio.... praktišai tokiu greičiu važiuojant, tavo automobilyje muzikos klausymas didelio malonumo greičiausiai neteiks, teks mažinti bent iki 80-100 km/h 
Beje, dinaminis muzikos diapazonas labiau tinka klasikinei muzikai, kuri nepraėjo per kompiuteristų rankas. Realiai pop muzikos kompaktuose/radio stotyse dinaminis diapazonas kompresuotas ir apie 50-60 dB ten kalba neina... Tie kas susiję su muzikos įrašų leidimu, puikiai žino, jog techninės įrangos galimybės yra ribotos ir įrašus „pritempia“ prie realaus gyvenimo. Jau vien limiteriai kiek „nukanda“...
Ko gero visi žino filmą „Likimo ironija“, kuris nuo 1975 metų vis dar žiūrimas ir yra labai daug žmonių, kuriems muzika iš šio filmo yra artima širdžiai. Neskaitant Alos Borisovnos atliekamų dainų, yra ir daina „Я спросил у ясеня“ kurią atliko Никитин, Сергей Яковлевич. Per daug metų niekaip nesupratau, kokiu būdu aktorius/muzikantas gali taip techniškai teisingai suvaldyti instrumentą ir balsą. Kažkaip netyčia pastebėjau atsakymą čia -
1962-68 — Учеба на физическом факультете МГУ (окончил кафедру акустики), biografija.
Taigi mes tik svajojom, o kažkas ir baigė
Bookmarks