Citata Artūras S rašė čia: Peržiūrėti žinutes
Viskas tvarkoje, bet yra dar Mms garsiakalbio pakabos svoris,kuris yra taip pat labai svarbus parametras garsiakalbio darbe. Kuo didesnis svoris, tuo didesnė inercija ir tuo sunkiau tą inerciją suvaldyti. Kuriuo atveju gausime didesnę naudą?
Inercija valdoma akustiniu apipavidalinimu. Galima elektromechaniniu grįžtamu ryšiu, tačiau kažkodėl tai nepraktikuojama.
Dvejinant dinamikus, mms taip pat sumuojasi. Pvz:

http://www.cerwinvegamobile.com/prod...a-woofers/v82d
ir
http://www.cerwinvegamobile.com/prod...-woofers/v102d

Rezultate 2*81.7 = 163.4 vs 116.8 tai yra 40% 25 cm vieno pakaba lengvesnė už 2x20 cm. Toliau, mes turime ne tik mms, tačiau turime visą pakabos trintį, kuri dviejuose garsiakalbiuose praktiškai dvigubai didesnė. Plius Fs 25 cm bus 29.1 (SPL 85 dB) Hz, tuo tarpu 20 cm bus 34,4 Hz. (SPL 81.5dB) Rezultate kaip minimum 3 dB pralošime slėgio maksimume ir kokius 4-5 dB prie to pačio galingumo. Tuo tarpu greičio tikriausiai neišlošime. Apskritai subams, ypač bandpass'e pofik mms (proto ribose), svarbu kaip susidėlioja visa paraametrų visuma ir ar pavyksta į logiškus gabaritus viską sukišti. Kita kalba priešbosiai o ypač viduriai.
Subo dinamikas dirba stūmokliniame režime, nes jo diametras n kartų mažesnis už bangos ilgį, taigi subo veikimo modeliavimas artimesnis oro stumdymui/sutankinimui/retinimui. Ir kalbėti apie subo oriškumą, muzikalumą ir tt, tai tas pats kas pardavinėti Stradivarijaus būgną Teisybė, vieni žemadažniai gerai dirba ir uždaroje dėžėje, o kiti uždaroje dėžėje patampa plaktukais. Ir masė kitų kombinacijų. Čia tik meistro, pardavėjo patirtis gali optimaliai kažką patarti. Visų dinamikų įvaldyti ir laikyti mintyje rezultatus neįmanoma. Norint stabilaus rezultato, daug paprasčiau dirbti su keliais modeliais pagal biudžetą ir nesukti sau galvos.

Subas beveik neneša muzikinės informacijos, apart pačių apatinių natų, tačiau tai kai kuriems žanrams labai svarbu. Pagrindinai muzikinė informaciją yra perteikiama priešbosiu bei viduriu. Tik subas turi į taktą įpūsti/išretinti orą. Aukštadažnis (5 kHz ir daugiau) praktiškai taip pat neneša jokios muzikinės informacijos, jis generuoja tik triukšmus, aidus ir visus kitus garsus, kurie vienaip ar kitaip padeda sukurti emociją, koreguoja priešbosio, vidurio signalo frontus. Gal šiek tiek kitaip elektroninėje muzikoje. Tačiau tas pats aukštadažnis suformuoja subo atakos frontus ir tokius būdu atrodo, kad subas pučia priekyje.... Nors jeigu pažiūrėsi bandpass laiko charakteristiką, tai ji bus blogiausia... Tai tik parodo, jog tas vėlavimas nėra toks aktualus.
Ir dar, mašina skirta važiavimui, muzikos klausomasi važiuojant, reiškia apskritai galima gana daug ignoruoti, nes triukšmai labai daug maskuoja, smegenys yra apkrautos su vairavimu susijusiu krūviu. Garsiai muzikos klausomasi kai važiuoja vienas vairuotojas, tuomet kartais norisi visus triukšmus užmušti geru garsu

7dce56f0c47f23f5-InstrumentFrequencySpectrum1.jpg

Apskritai kiekviena sistema yra kompromisas priklausantis nuo įvairių faktorių. Net ir tai, ką čia buria Arūnas galima vadinti kompromisu, nors komponentai tai labai jau nekompromisiniai. Ir prie tokios sistemos 8" subas bardačioke atrodytų kaip minimum juokingai. Tai tik mano IMHO

P.S. Jeigu norite įvertinti savo sistemos kokybę, pasileiskite 4 dešimtmečio įrašus. Ir jeigu šie įrašai skamba maloniai, šiltai, reiškia sistema gera, jeigu vargina - tokia sistema verta tik perdaryti.