Rodyti rezultatus nuo 1 iki 22 iš 22

Tema: Straipsnelis apie triukšmus automobilyje

Threaded View

  1. #1
    arturas@emmanet.lt Artūras S will become famous soon enough Artūras S will become famous soon enough Artūras S will become famous soon enough Artūras S will become famous soon enough Artūras S will become famous soon enough Artūras S will become famous soon enough Artūras S will become famous soon enough Artūras S's Avatar
    Registracijos data
    Oct 2003
    Vieta
    Londonas
    Amžius
    60
    Žinučių
    4,480
    Rep Power
    67

    Pagal nutylėjimą Straipsnelis apie triukšmus automobilyje

    Triukšmo izoliavimo sistema – komforto garantas automobilyje

    Artūras Slaboševičius
    UAB “Eltona” projektų vadovas

    Įsėdus į žemesnės arba vidutinės klasės automobilį, stipriau spustelėjus akseleratoriaus pedalą ir padidinus greitį, neretai pastebime, kad, stengdamiesi susikalbėti su transporto priemonės salone sėdinčiais žmonėmis, turime garsiau nei įprasta reikšti savo mintis. Nepakankama triukšmų izoliacija sąlygoja automobilio salone girdimus pašalinius garsus.

    Automobiliui važiuojant, stipriausi triukšmai sklinda per variklio skyrių nuo salono skiriančią pertvarą, nuo ratų per važiuoklę, kur ji jungiasi su kėbulu, ir per apatinę automobilio dalį. Per stiklus ir plyšius mus pasiekia oro srautų sukeliami triukšmai. Automobilyje sklindančių triukšmų dažnio diapazonas svyruoja nuo labai žemo dažnio iki vidutinio ir netgi aukšto dažnio. Dažnio kritimas šiek tiek spartėja nuo 300 Hz, vėliau išsilygina ir nuo 1 kHz vėl spartėja. Bendras kritimas išsilaiko maždaug 12 dB per oktavą.

    Automobiliuose triukšmų izoliacija užtikrinama priklausomai nuo transporto priemonės klasės: kuo aukštesnės klasės automobilis, tuo geresnė triukšmų izoliacijos sistema. Siekdami užtikrinti triukšmų izoliaciją, automobilių gamintojai garso slopinimui naudoja bitumines ir sintetinio veltinio medžiagas. Lietuvoje daugiausia naudojamas 4mm storio bitumas, pūsta guma ir pūsta guma su aliuminio sluoksniu. Skirtingos sandaros medžiagos triukšmus slopina skirtinguose garso diapazonuose, todėl, siekiant gauti geresnį rezultatą, transporto priemonėje reikia įkloti keletą sluoksnių skirtingų medžiagų ir kiek įmanoma sandariau ,bei plačiau uždengti automobilio saloną.

    Rengiantis triukšmų izoliacijos montavimui, reikėtų pagalvoti apie sąlygas, kuriose transporto priemonė yra naudojama. Būtina parinkti medžiagas, kurios tose sąlygose nedarytų žalos nei žmogui, nei automobiliui, o svarbiausia - ilgai tarnautų. Reikėtų rinktis degimo proceso nepalaikančias, lengvas, vandens nesugeriančias (korozijos grėsmė), akustiškai efektyvias ir žalingo poveikio žmogaus organizmui neturinčias medžiagos.

    Automobilyje montuojant triukšmų izoliaciją, reikia “išimti” transporto priemonės saloną ir prietaisų skydą, išardyti duris ir bagažinę. Atliekant darbus, daugiausiai dėmesio skiriama variklio pertvarai, automobilio dugnui ir važiuoklės elementams.Vertėtų atkreipti dėmesį į vietas kuriomis nubėga vanduo.Jeigu vanduo užsilaikys ir bus pažeista ventiliacija, toje vietoje greičiau prasidės korozijos procesai.

    Norėdama ištirti triukšmų izoliacijos efektyvumą, UAB “Eltona” atlikto tyrimą. Tyrimui buvo pasirinkti du vienodi 1994 metų “Honda Accord” modelio automobiliai. Šių automobilių pasirinkimą lėmė stereotipas, kad žemos ir vidutinės klasės japoniškų automobilių garso izoliacija yra prastoka. Viename automobilyje nuo triukšmų papildomai buvo izoliuotos tik priekinės durelės (žr. iliustraciją, violetinės spalvos triukšmų kreivę). Antrojoje transporto priemonėje buvo sumontuota viso automobilio triukšmų izoliacija, tik pastarasis automobilis išsiskyrė sportiniu išmetimo sistemos bakeliu, kurio keliamas triukšmas stipriausiai girdimas žemame dažnyje ir yra išreikštas stipriausiai - 60 ir 80 hz (žr. iliustraciją, žalios spalvos triukšmų kreivę).

    Matavimai buvo atlikti Klaipėdos plente sausu oru, važiuojant 130 km/h greičiu, iš anksto numatytoje trasoje, 20 minučių laiko intervale. Palyginus tyrimo rezultatus matyti, kad antrojo automobilio triukšmų lygis yra ženkliai žemesnis ir vietomis jis net 6 db skiriasi nuo pirmojo automobilio triukšmų lygio. 6 db skirtumas reiškia, kad tam tikruose dažnių diapazonuose triukšmo lygis skiriasi maždaug apie du kartus. Važiuojant šiais dviem automobiliais, transporto priemonėje buvo juntamas ryškus skirtumas.

    Papildoma triukšmo izoliacija naudojama ir montuojant automobilių garso sistemas. Tinkamai įrengtas automobilio vidus - geresnė aplinka norint išgauti kokybiškesnį garso sistemos atkuriamą garsą. Net ir sumontavus nebrangią garso sistemą, akustiškai paruoštame automobilyje garsas skambės kokybiškiau nei tokią pačią sistemą sumontavus į kitą, akustiškai neparuoštą transporto priemonę.

    Šį rezultatą sąlygoja nuo triukšmų izoliuotame automobilyje sumažėjęs smulkių detalių barškėjimas ir papildomas izoliacinis sluoksnis, ne taip stipriai į lauką praleidžiantis viduje sklindantį garsą. Esant tinkamai triukšmų izoliavimo sistemai, transporto priemonės viduje lieka daugiau garso. Triukšmas iš lauko sunkiau prasiskverbia į vidų, o tie garsai, kurie yra viduje, ne taip lengvai prasiskverbia į aplinką.

    Kokybiškai sumontuota triukšmų izoliavimo sistema ne tik užtikrina komfortą, bet ir ženkliai sumažina pašalinius bei transporto priemonės skleidžiamus garsus.

    Triukšmų izoliacijos efektyvumo tyrimo rodikliai


    Attached Files

Bookmarks

Rašymo taisyklės

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • Jūs negalite redaguoti savo žinučių
Hostingas SERV.LT